började med spöregn och blev en solskensdag!



Maskrosäng



Våren ÄR här.. eken är på G



Lärk



Slånbärsblommor



Vildvin



Lind,
ni vet att man kan använda lindens frön i sallad va? men ät dom nu och inte när de är torra och prassliga *ler*



Maskros



Smörblommeknopp.
Inte helt skarp.. bland det svåraste att fota!! lär öva  mer på den tror jag *ler*



Körsbärsblomma



Magisk skog



Och här en helt misslyckad bild på ett blåbär.. men jag måste bara visa blåbärsbladen! vad vackra dom är, hade jag ingen aning om:-))



måste vara nykläckt fluga, han kunde inte flyga, knappt gå..



vitsippsbacke



ån



Rotkonst`?



Skira ormbunkar



Grenar med skira blad och ån



uttorkad bäck..



MEJ ska man inte bråka med:-)



Bäverspår!



Tussilago, men  frissan är liiite ovårdad tycker jag..




Blåbärstriss

.

smått smått.. men minns jag inte namnet på



Tur de är ganska små egentligen..



Blodlönn



Tulpanfantasi..



Frasiga kanter på polka-tulpan



Blodröda tulpaner

Det blev en lång promenad..
kram och godnatt
Monica


Kommentarer
Postat av: Maya

Härliga bilder!

Blåbärsbuskens blad är jättefina! '

2010-05-23 @ 10:13:55
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0