fortsättningen..





min gamla högstadieskola, fyllde 100 år redan på min tid ;-)



även i det trasiga finns det vackra..





sammanflätade trädkronor, bokträd..





1905





Torget, rådhuset och stadshuset..



och en äldre bild



och arkeologiska utgrävningar bakom stadshuset.. man undrar ju VAD de hittat.. vad betyder de där stenarna och trästockarna de fått fram? hur såg det ut? förhoppningsvis kommer det nån utställning såsmåningom.. för de här säger inte mej så mycket just nu:-)



Vinca Minor, vintergröna.. en växt som man faktiskt använder som cellgift.. en cellgift min dotter fick.. så tack vara växten har jag min dotter kvar i livet.. en svindlande tanke  - av nåt som växer.. <3



åprommenaden..



gaveln på byggnaden med hus på taket :-)



Brodetaljer



Slitet men ändå vackert... vem tar sej tid idag att göra vackra fuskfönster på en byggnad? Det gör mycket!



Före betongens tid? vilket pyssel att få till en så vacker grund.. stort hus dessutom!



Nu var promenaden slut för denna gång..

ha en skön dag
kram Monica

Kommentarer
Postat av: tess

Ja de va så jag ville från början och hade jag fått de hade jag sluppit denna utgift... men nu är de som de är men ajg har som sagt berättat va ja tycker.



Va fina bilder...Var är de tagna?? //tess

2010-03-29 @ 18:08:30
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Monica R

Nyköping :-)

2010-03-30 @ 21:08:11
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0