*** Labro ängar***



Ängsull



Örnbräken



Rödklöver



Ängsskallra
(När ängsskallran blommat över och fröna skallrar, är det dags att slå ängen)




Teveronika



Midsommarblomster




Jungfrulin



Trodde det var vit fetknopp men det var det inte, så då har jag ingen aning..



Styvmorsviol



Missade visst blomningen här?



Vackra vita kor



Jungfrulin



Solvända



Äng med Midsommarblomster




Hassel-lund




Fältgentiana





Gammalt vindpinat fruktträd



"Gamla eken"



Undrar hur gammal eken ÄR? De skyddades mellan 1347 och 1875 och fick inte avverkas








Jakt..



Smörblommor



Fältgentiana



Jungfrulin



Vit jungfrulin





Suddig bild men..

Rödbena, jag kom alldeles för nära deras bo när jag gick över ängen, jisses vad de lät!
Fotade för jag såg inte vilken fågel det var. Men roligt på kortet när jag såg att det var just den här fågeln som finns speciellt här :-)




Kabbeleka, nära








Ramslök



Daldocka



Nykläckt Trollslända




'

Ängssyra (tror jag) nära nära





Ängsnycklar




Mera Midsommarblomster..



Humleblomster

Det var rundan idag:-)

kram Monica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0